Lettlest om Senterpartiet

Senterpartiet tror på hele Norge.
Alle skal leve gode liv.
Uansett hvor du bor eller hvem du er.
Her er fem gode grunner til å stemme på Senterpartiet
1. Vi må lage mer norsk mat
Norsk mat er god både for oss og jorda vår.
Vi vil at bøndene skal få mer betalt for maten de lager.
Det må lages mat i hele Norge.
Fakta om Senterpartiet
2. Trygghet i hele Norge
Alle skal være trygg, uansett hvor de bor.
Vi vil ha ambulanser, politi, brannvesen og sykehus i hele Norge.
3. Stoppe nedleggelsene
Store systemer gjør mennesker små.
Vi må slutte å legge ned politistasjoner, barnehager, skoler og sykehjem.
Alle er like viktige.
Uansett hvor du bor skal du ha kort vei til skolen.
4. Norske arbeidsplasser
Vi må bruke naturen til å lage flere jobber.
Vannet, skogen, jorda og havet må tas vare på.
Det må bli lettere for alle å ha en jobb.
De som ikke kan jobbe hele tiden må få jobbe litt.
5. Nei til EU
Vi må styre Norge selv.
EU er en samling av land som har mange like regler.
Senterpartiet mener vi ikke kan la andre land styre oss.
Derfor sier vi nei til EU.